Access Drawable Resources Android

Android’de Çizilebilir Kaynaklara Erişim

Android’de çizilebilir kaynaklar, uygulama arayüzünde kullanılabilen görsel öğelerdir. Bunlar, PNG, JPEG, GIF ve XML gibi çeşitli formatlarda olabilir. Çizilebilir kaynaklar, uygulama projesinin res dizininde saklanır.

Çizilebilir kaynaklara erişmek için, getDrawable() yöntemini kullanabilirsiniz. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını bir parametre olarak alır ve bir Drawable nesnesi döndürür. Drawable nesnesi, çizilebilir kaynağı temsil eder ve onu bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Örneğin, res/drawable/my_image.png adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:

java
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.my_image);

getDrawable() yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable nesnesi döndürür. Bu Drawable nesnesini, bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Çizilebilir kaynaklara erişmenin bir diğer yolu da, ContextCompat.getDrawable() yöntemini kullanmaktır. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını ve uygulama bağlamını parametre olarak alır ve bir Drawable nesnesi döndürür. ContextCompat.getDrawable() yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable nesnesi döndürür. Bu Drawable nesnesini, bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Örneğin, res/drawable/my_image.png adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:

java
Drawable drawable = ContextCompat.getDrawable(this, R.drawable.my_image);

ContextCompat.getDrawable() yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable nesnesi döndürür. Bu Drawable nesnesini, bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Çizilebilir kaynaklara erişmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de, Resources.getDrawable() yöntemini kullanmaktır. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını ve uygulama kaynaklarını parametre olarak alır ve bir Drawable nesnesi döndürür. Resources.getDrawable() yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable nesnesi döndürür. Bu Drawable nesnesini, bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Örneğin, res/drawable/my_image.png adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:

java
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.my_image);

Resources.getDrawable() yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable nesnesi döndürür. Bu Drawable nesnesini, bir ImageView veya Button gibi bir görünüme atayabilirsiniz.

Faydalı Siteler ve İlgili Dosyalar


Yayımlandı