Android Bridge Design Pattern

Android Köprü Tasarım Deseni

Köprü tasarım deseni, bir soyutlama katmanı oluşturarak bir arayüz ile onun uygulanması arasındaki bağımlılığı azaltan bir yapısal tasarım desenidir. Bu, arayüzün ve uygulamasının bağımsız olarak değiştirilmesine olanak tanır.

Android’de Köprü tasarım deseni, farklı platformlarda veya cihaz türlerinde çalışan uygulamalar oluşturmak için yaygın olarak kullanılır. Örneğin, bir uygulama hem Android hem de iOS platformlarında çalışacak şekilde tasarlanabilir. Bu durumda, arayüz platformdan bağımsız olacak ve uygulama platformlara özel olarak uygulanacaktır.

Köprü Tasarım Deseninin Yapısı

Köprü tasarım deseni aşağıdaki bileşenlerden oluşur:

  • Soyutlama (Abstraction): Arayüzü temsil eder.
  • Raffinasyon (Refined Abstraction): Soyutlamanın platformlara özel uygulamalarını temsil eder.
  • Uygulama (Implementor): Gerçek işlevselliği uygular.
  • Somut Uygulama (Concrete Implementor): Uygulamanın platformlara özel uygulamalarını temsil eder.

Köprü Tasarım Deseninin Avantajları

Köprü tasarım desenini kullanmanın birkaç avantajı vardır:

  • Bağımlılığı azaltır: Arayüz ve uygulaması arasındaki bağımlılığı azaltır, bu da bunların bağımsız olarak değiştirilmesine olanak tanır.
  • Kod tekrarını azaltır: Platformlara özel uygulamalar için kod tekrarını azaltır.
  • Esneklik sağlar: Uygulamanın farklı platformlara veya cihaz türlerine kolayca taşınmasına olanak tanır.
  • Bakımı kolaylaştırır: Arayüz ve uygulaması bağımsız olduğundan, bunları ayrı ayrı bakım yapmak daha kolaydır.

Köprü Tasarım Deseninin Uygulaması

Android’de Köprü tasarım desenini uygulamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  1. Soyutlama arayüzünü tanımlayın: Platformdan bağımsız arayüzü tanımlayın.
  2. Raffinasyon sınıflarını oluşturun: Soyutlamanın platformlara özel uygulamalarını oluşturun.
  3. Uygulama arayüzünü tanımlayın: Gerçek işlevselliği uygulayan arayüzü tanımlayın.
  4. Somut uygulama sınıflarını oluşturun: Uygulamanın platformlara özel uygulamalarını oluşturun.
  5. Soyutlamayı ve uygulamayı bağlayın: Soyutlamayı somut uygulamaya bağlayın.

Örnek

Aşağıdaki kod örneği, Android’de Köprü tasarım deseninin nasıl uygulandığını göstermektedir:

“`java
// Soyutlama arayüzü
interface Shape {
void draw();
}

// Raffinasyon sınıfı (Android)
class AndroidShape implements Shape {
@Override
public void draw() {
// Android’de şekil çizme
}
}

// Raffinasyon sınıfı (iOS)
class iOSShape implements Shape {
@Override
public void draw() {
// iOS’ta şekil çizme
}
}

// Uygulama arayüzü
interface DrawAPI {
void drawCircle(double x, double y, double radius);
}

// Somut uygulama sınıfı (Canvas)
class CanvasDrawAPI implements DrawAPI {
@Override
public void drawCircle(double x, double y, double radius) {
// Canvas’ta daire çizme
}
}

// Somut uygulama sınıfı (OpenGL)
class OpenGLDrawAPI implements DrawAPI {
@Override
public void drawCircle(double x, double y, double radius) {
// OpenGL’de daire çizme
}
}

// Köprü sınıfı
class ShapeBridge {
private Shape shape;
private DrawAPI drawAPI;

public ShapeBridge(Shape shape, DrawAPI drawAPI) {
    this.shape = shape;
    this.drawAPI = drawAPI;
}

public void draw() {
    shape.draw();
    drawAPI.drawCircle(0, 0, 10);
}

}

// İstemci kodu
public class Main {
public static void main(String[] args) {
ShapeBridge bridge = new ShapeBridge(new AndroidShape(), new CanvasDrawAPI());
bridge.draw();
}
}
“`

İlgili Kaynaklar


Yayımlandı