Android’de Çizilebilir Kaynaklara Erişim
Android’de çizilebilir kaynaklar, uygulama arayüzünde kullanılabilen görsel öğelerdir. Bunlar, PNG, JPEG, GIF ve XML gibi çeşitli formatlarda olabilir. Çizilebilir kaynaklar, uygulama projesinin res
dizininde saklanır.
Çizilebilir kaynaklara erişmek için, getDrawable()
yöntemini kullanabilirsiniz. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını bir parametre olarak alır ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Drawable
nesnesi, çizilebilir kaynağı temsil eder ve onu bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Örneğin, res/drawable/my_image.png
adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:
java
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.my_image);
getDrawable()
yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Bu Drawable
nesnesini, bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Çizilebilir kaynaklara erişmenin bir diğer yolu da, ContextCompat.getDrawable()
yöntemini kullanmaktır. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını ve uygulama bağlamını parametre olarak alır ve bir Drawable
nesnesi döndürür. ContextCompat.getDrawable()
yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Bu Drawable
nesnesini, bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Örneğin, res/drawable/my_image.png
adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:
java
Drawable drawable = ContextCompat.getDrawable(this, R.drawable.my_image);
ContextCompat.getDrawable()
yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Bu Drawable
nesnesini, bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Çizilebilir kaynaklara erişmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de, Resources.getDrawable()
yöntemini kullanmaktır. Bu yöntem, çizilebilir kaynağın adını ve uygulama kaynaklarını parametre olarak alır ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Resources.getDrawable()
yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Bu Drawable
nesnesini, bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Örneğin, res/drawable/my_image.png
adlı bir çizilebilir kaynağa erişmek için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:
java
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.my_image);
Resources.getDrawable()
yöntemi, çizilebilir kaynağı belleğe yükler ve bir Drawable
nesnesi döndürür. Bu Drawable
nesnesini, bir ImageView
veya Button
gibi bir görünüme atayabilirsiniz.
Faydalı Siteler ve İlgili Dosyalar
- Android Developers: Drawable Resources
- Android Drawable Tutorial
- Drawable Resources in Android
- Android Drawable XML File Example
- Android Drawable Generator