Android 7 Nougat’ta Oyun Verileri: Kapsamlı Bir Kılavuz
Giriş
Android 7 Nougat, oyuncular için önemli geliştirmeler getiren bir Android işletim sistemi sürümüdür. Oyun Verileri API’si, geliştiricilerin oyun verilerini cihazda güvenli bir şekilde depolamasına ve yönetmesine olanak tanır. Bu kılavuz, Android 7 Nougat’taki Oyun Verileri API’sinin ayrıntılı bir incelemesini sağlayacaktır.
Oyun Verileri API’si
Oyun Verileri API’si, oyun geliştiricilerinin oyun verilerini cihazda güvenli bir şekilde depolamasına ve yönetmesine olanak tanıyan bir Android çerçevesidir. Bu API, oyun verilerini diğer uygulamalardan ve işletim sisteminden izole ederek oyuncuların gizliliğini ve güvenliğini sağlar.
Oyun Verileri API’sinin Özellikleri
- Güvenli Depolama: Oyun verileri, cihazda şifrelenmiş ve diğer uygulamalardan ve işletim sisteminden izole edilmiş olarak saklanır.
- Veri Senkronizasyonu: Oyun verileri, oyuncunun Google Play Oyunlar hesabıyla senkronize edilebilir, böylece oyuncular oyunlarını birden fazla cihazda oynayabilir.
- Veri Yedekleme ve Geri Yükleme: Oyun verileri, cihazın yedeklenmesi ve geri yüklenmesi sırasında otomatik olarak yedeklenir ve geri yüklenir.
- Veri Paylaşımı: Oyun geliştiricileri, oyun verilerini diğer oyunlarla veya uygulamalarla paylaşabilir.
Oyun Verileri API’sini Kullanma
Oyun Verileri API’sini kullanmak için geliştiricilerin aşağıdaki adımları izlemesi gerekir:
- Oyun Verileri API’sini Uygulamaya Ekleme: Geliştiriciler, uygulama manifest dosyalarına
com.google.android.gms.games.Games
iznini eklemelidir. - Oyun Verileri İstemcisi Oluşturma: Geliştiriciler, oyun verilerine erişmek için bir
Games.GamesOptions
nesnesi oluşturmalıdır. - Oyun Verilerini Kaydetme ve Yükleme: Geliştiriciler,
Games.GamesOptions
nesnesini kullanarak oyun verilerini kaydedebilir ve yükleyebilir.
Oyun Verileri API’si Örnekleri
Aşağıdaki kod örneği, Oyun Verileri API’sini kullanarak oyun verilerini nasıl kaydedeceğinizi gösterir:
“`java
Games.GamesOptions options = Games.GamesOptions.builder()
.setRequireGooglePlus(false)
.build();
GamesClient gamesClient = Games.getGamesClient(this, options);
gamesClient.connect();
String key = “high_score”;
int highScore = 1000;
gamesClient.saveGameToCloud(key, highScore);
“`
Aşağıdaki kod örneği, Oyun Verileri API’sini kullanarak oyun verilerini nasıl yükleyeceğinizi gösterir:
“`java
Games.GamesOptions options = Games.GamesOptions.builder()
.setRequireGooglePlus(false)
.build();
GamesClient gamesClient = Games.getGamesClient(this, options);
gamesClient.connect();
String key = “high_score”;
gamesClient.loadGameFromCloud(key, new OnGameLoadedListener() {
@Override
public void onGameLoaded(@Nullable GameLoadResult gameLoadResult) {
if (gameLoadResult.getStatus().isSuccess()) {
int highScore = gameLoadResult.getGame().getData(key);
}
}
});
“`
İlgili Dosyalar
- Android Geliştiriciler: Oyun Verileri API’si
- Google Play Oyunlar Geliştirici Dokümantasyonu: Oyun Verileri
- Oyun Verileri API’si Referans Kılavuzu
Sonuç
Android 7 Nougat’taki Oyun Verileri API’si, oyun geliştiricilerine oyun verilerini cihazda güvenli bir şekilde depolamak ve yönetmek için güçlü bir araç sağlar. Bu API, oyuncuların gizliliğini ve güvenliğini korurken oyun verilerinin senkronize edilmesine, yedeklenmesine ve geri yüklenmesine olanak tanır.