Batman: Arkham Shadow: İlk İzlenimler – Açık Dünya Karmaşasından Uzak, Gerçek Bir Batman Deneyimi

Batman: Arkham Shadow, oyuncuları kusurlu ve öfkeli bir Bruce Wayne’in yerine koyarak, Arkham Asylum’daki dövüş kombinasyonlarını ve Predator modundaki avlanma yeteneklerini birinci şahıs perspektifinden deneyimlemeye davet ediyor. Bu, bir VR rol yapma oyunu (LARP) olarak, sizi hatalar yapmaya daha yatkın hale getirerek, kendinizi aynı özgüvenli kahraman gibi hissetmemenizi sağlıyor ve bu da deneyimi daha gerçekçi kılıyor.

Arkham Shadow’un Gamescom’da duyurulmasından önce, geliştirici Camouflaj’ın Oyun Direktörü Ryan Payton ve Tasarım Direktörü Ryan Darcey ile özel bir oturumda oyunun ilk bir saatini oynama şansı buldum.

Batman: Arkham Shadow – İlk İzlenimler Arkham Shadow, “AAA” seviyesindeki ilk Quest 3 oyunu olmayabilir; bu unvan belki Assassin’s Creed Nexus ya da Asgard’s Wrath 2’ye gidebilir. Ancak Camouflaj’ın, serinin düz ekran köklerini VR’a nasıl çevirdiği ve bunu doğal bir ilerleme gibi hissettirdiği hemen fark ediliyor. Bu, basit bir VR yan ürünü değil; gerçek Arkham hayranları, bu oyunu kaçırmamak için 500 dolarlık bir Quest 3 alıp almama konusunda ciddi kararlar vermek zorunda kalabilir. İlk bir saatlik deneyimimden anladığım kadarıyla, Arkham Shadow, serinin formülünü ve atmosferini mükemmel bir şekilde yakalamış.

Batman’ın Maskesini Taktığınızda Demo, açılış sinematiklerini atlayarak beni lağım kanallarına yerleştirdi ve gizemli Rat King hakkındaki söylentileri araştırmamı sağladı. Birkaç dövüş ve Predator seansı sırasında, dünyayı nasıl gezineceğimi gösteren birçok oyun içi eğitimden geçtim.

Arkham Asylum’da sadece bir tuşa basarak yaptığınız hareketler, VR’da daha düşünceli hale geliyor. Örneğin, uçurumdan süzülmek için kontrol cihazlarını kaldırmak veya Batarang’ı göğsünüzden alıp hedefe fırlatmak gibi. Bu durum, oyunu yavaşlatıyor ve gerçek hayatta çok Batmanvari görünmesem de deneyimi daha da içine çekici hale getiriyor.

Savaşın Ritmi Uzun süreli Arkham hayranları, dövüş sistemini takdir edecekler: Bir düşman grubuna gizlice yaklaşabilir veya hızla saldırabilir, ardından isabetli vuruşlar yaparak ve çeşitli aletler kullanarak XP çarpanınızı artırabilirsiniz. Düşmana yaklaştığınızda, yumruk veya ok simgeleri, nerede veya hangi yönde vurmanız gerektiğini gösterir. Son vuruşlar için düğme kombinasyonları yerine, düşmanı iki elle tutup yere fırlatıyorsunuz.

Predator Bölümleri ve Gizlilik Oyunun Predator bölümlerinde, düşmanlar makineli tüfeklere sahip ve onları tek tek sessizce etkisiz hale getirmeniz gerekiyor. Bu bölümlerde, gerçek hayatta olduğu gibi dikkatli olmanız gerekiyor; çünkü sadece 100º’lik bir görüş açısına sahipsiniz. Bu, sizi daha savunmasız hissettirebilir.

Daha Odaklı Bir Gotham Deneyimi Batman: Arkham Shadow, açık dünya, serbest dolaşım mekaniği yerine, belirli çatılara tırmanabileceğiniz, daha kontrollü bir dünyaya sahip. Bu, oyunun Arkham Asylum tarzına daha yakın bir his vermesini sağlıyor ve Quest 3’ün mobil donanımı için daha uygulanabilir hale getiriyor.

Oyun, sanat yönetimi ve seviye tasarımına odaklanmış durumda. Demo sırasında, Rat King takipçilerinin lağım duvarlarına gömülü uyku tulumları gibi dünya inşasının küçük ipuçlarını ve Batman’in toplayabileceği etkileşimli öğeleri gördüm.

Sonuç Batman: Arkham Shadow, açık dünya yan görevleri yerine, hikaye odaklı, yoğun bir deneyim sunuyor. Oyunun dövüş ve Predator modları, ilk izlenimlere göre oldukça eğlenceli. Her Batman hayranı bu görüşe katılmayabilir; eski oyunların devasa boyutlarını ve çok sayıda düşmanla yapılan savaşları sevenler için farklı bir deneyim olabilir. Ancak benim gibi, odaklanmış, aktif bir Batman deneyimi arayanlar için Arkham Shadow, kaçırılmaması gereken bir oyun olacak.


Yayımlandı

kategorisi