Behzat Ç Kimlik Gösterme

Behzat Ç.’nin Kimlik Gösterme Sahnesi

Behzat Ç., 2010-2013 yılları arasında Show TV’de yayınlanan, Ercan Mehmet Erdem’in yazıp yönettiği, Erdal Beşikçioğlu’nun başrolünde yer aldığı Türk polisiye komedi dizisidir. Dizi, Ankara Emniyet Müdürlüğü Cinayet Bürosu’nda çalışan Behzat Ç. ve ekibinin maceralarını konu alır.

Dizideki en ikonik sahnelerden biri, Behzat Ç.’nin kimlik gösterme sahnesidir. Bu sahne, 2. sezonun 1. bölümünde geçmektedir. Behzat Ç. ve ekibi, bir cinayet soruşturması için bir apartmana girerler. Apartman görevlisi Behzat Ç.’den kimlik göstermesini ister. Behzat Ç. ise kimlik göstermeyi reddeder ve görevliye şu sözleri söyler:

“Kimlik göstermek zorunda değilim. Polis kimliğim var. Görüyorsun değil mi?”

Görevli, Behzat Ç.’nin kimliğini görmesine rağmen kimlik göstermesini ister. Behzat Ç. ise yine kimlik göstermeyi reddeder ve şu sözleri söyler:

“Kimliğini gösterip göstermemek senin tercihin. Ama ben kimliğimi göstermeyeceğim. Anladın mı?”

Görevli, Behzat Ç.’nin tavrına sinirlenerek ona bağırır. Behzat Ç. ise görevliye şu sözleri söyler:

“Sana bağırma. Ben senin patronun değilim. Kimliğini göstermek zorunda değilim. Kimliğini göstermek istiyorsan, göster. İstemiyorsan, gösterme. Sana karışacak değilim.”

Görevli, Behzat Ç.’nin tavrına dayanamaz ve ona tokat atar. Behzat Ç. ise görevlinin tokatına karşılık olarak ona yumruk atar. İkili arasında bir kavga başlar. Kavga, Behzat Ç.’nin görevliyi yere sermesiyle sona erer.

Bu sahne, Behzat Ç.’nin karakterini ve tavrını yansıtması açısından önemlidir. Behzat Ç., kural tanımayan, kendi kurallarına göre hareket eden bir polistir. O, kimsenin kendisine emir vermesine izin vermez. Bu sahnede de Behzat Ç., kimlik göstermeyi reddetmesi ve görevliye karşı tavrı ile bu yönünü ortaya koyar.

Bu sahne, aynı zamanda Türk toplumundaki polis-halk ilişkisini de yansıtması açısından önemlidir. Behzat Ç.’nin kimlik göstermeyi reddetmesi, polislerin halktan üstün bir konumda olduğunu düşünen bazı kişilerin tepkisini çeker. Ancak Behzat Ç.’nin tavrı, polislerin de hukuka ve kurallara uyması gerektiğini savunan kişilerin takdirini kazanır.

Sahnenin Analizi

Bu sahneyi, aşağıdaki başlıklar altında analiz edebiliriz:

  • Sahnenin kurgusu: Sahne, bir çatışma üzerine kuruludur. Behzat Ç. ve görevli arasında bir güç mücadelesi yaşanır. Behzat Ç., kimlik göstermeyi reddetmesi ve görevliye karşı tavrı ile bu mücadelede üstünlük sağlar.
  • Sahnedeki karakterler: Sahnede iki ana karakter yer alır: Behzat Ç. ve görevli. Behzat Ç., kural tanımayan, kendi kurallarına göre hareket eden bir polistir. Görevli ise kurallara uymaya çalışan, Behzat Ç.’nin tavrına karşı gelen bir kişidir.
  • Sahnedeki çatışma: Sahne, Behzat Ç. ve görevli arasındaki güç mücadelesinden kaynaklanan bir çatışmadır. Bu çatışma, Behzat Ç.’nin kimlik göstermeyi reddetmesi ile başlar ve görevlinin Behzat Ç.’ye tokat atması ile tırmanır. Kavga, Behzat Ç.’nin görevliyi yere sermesi ile sona erer.
  • Sahnedeki mesaj: Bu sahne, Behzat Ç.’nin karakterini ve tavrını yansıtması açısından önemli bir mesaj içerir. Behzat Ç., kural tanımayan, kendi kurallarına göre hareket eden bir polistir. O, kimsenin kendisine emir vermesine izin vermez. Bu sahnede de Behzat Ç., kimlik göstermeyi reddetmesi ve görevliye karşı tavrı ile bu yönünü ortaya koyar.

Sahnenin Etkileri

Bu sahne, Türk televizyon tarihinde önemli bir yere sahiptir. Bu sahne, Behzat Ç. karakterinin ikonikleşmesinde önemli bir rol oynamıştır. Aynı zamanda, Türk toplumundaki polis-halk ilişkisini de yansıtması açısından önemli bir yere sahiptir.

Bu sahne, sosyal medyada da büyük ilgi görmüştür.


Yayımlandı