Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven – Sıra Tabanlı RPG’lere Yenilikçi Bir Yaklaşım

Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, ismi her ne kadar romantizm çağrışımı yapsa da, aslında miras üzerine kurulu bir hikaye sunuyor. Square Enix’in 1993 yılında çıkardığı bu doğrusal olmayan RPG oyununun yeniden yapımında, kahramanlar, bir sonraki nesile aktarılan yeteneklerle güçleniyor. Bu devasa kötü karakteri yenmek için birkaç nesil boyunca mücadele etmeniz gerekiyor ve hikaye, tahta kimin geçtiğine bağlı olarak farklı şekillerde ilerleyebiliyor.

PAX West’teki 30 dakikalık demo sırasında karakterlerle fazla vakit geçirme fırsatım olmasa da, tatmin edici sıra tabanlı savaş sistemi ve oyunun dikkat çeken Glimmer mekaniği, sıra tabanlı RPG severler için güçlü bir gösterim sunuyor.

Tahtı Koru

Romancing SaGa 2‘de, dünyayı kurtaran yedi kahraman başka bir boyuta hapsedilmiş ve insanlığı tekrar kurtarmak üzere geri dönecekleri kehanet edilmişti. Ancak döndüklerinde, bu boyutta yozlaşarak dünyayı yok etmeye karar verirler.

Varennes İmparatorluğu’nun başkenti Avalon’un İmparatoru, bu yedi kahramanı durdurma görevini üstlenir. Ancak kahramanlar o kadar güçlüdür ki, onları tek bir ömürde yenmek imkansızdır. Revenge of the Seven, üç farklı İmparatorun hikayesini takip ediyor. Her biri, önceki liderden öğrendiği yetenekleri devralarak güçlenir. Demoda, ölen Kral Leon’un oğlu ve birinci nesil kahraman Gerard’a odaklanıldı. Diğer iki karakter ise tamamen sizin tercihinize bırakılmış durumda.

Savaş Sistemi ve Glimmer Mekaniği

Revenge of the Seven‘de, klasik sıra tabanlı dövüş sistemi, tür avantajlarıyla zenginleştirilmiş. Shin Megami Tensei veya Persona oyunlarına benzer şekilde, her düşmanın zayıflıklarını farklı saldırılarla keşfetmeniz gerekiyor. Büyük savaşlar öncesinde, parti üyelerini düşmanın zayıflıklarına göre yeniden düzenlemek teşvik ediliyor. Örneğin, çoklu ok saldırısı ok zayıflığı olan düşmanlarla başa çıkmada işe yarayabiliyor. Ayrıca, her ne kadar savaşlardan sonra HP tamamen dolsa da, takıma iyileştirme yeteneği olan bir karakter eklemek akıllıca olabilir. Silahlar ve büyüler oldukça geniş bir yelpazeye sahip; ateş topları gibi büyülerle düşmanları elementsel zayıflıklarından vurabilir veya su ve ışık büyüleriyle takım arkadaşlarını iyileştirebilirsiniz.

Oyun, yeni yetenekleri şans eseri açan Glimmer mekaniğiyle dikkat çekiyor. Savaş sırasında bazı saldırıların yanında bir ampul simgesi beliriyor. Bu simge, yeni bir yetenek öğrenebileceğinizi gösteriyor. Glimmer sayesinde yeni hareketler öğrenip yetenek setinizi genişletebilir, karakterlerin savaş senaryolarına göre daha güçlü saldırılar geliştirmesini sağlayabilirsiniz. Bu sistem, oyunun tekrar eden savaş yapısını kırarak ödüllendirici bir deneyim sunuyor. Ayrıca, hikayenin temasıyla da uyumlu; her karakter, kendinden önceki kahramanın Glimmer ile kazandığı yetenekleri devralıyor.

Hikayenin Geleceği

Demo, Gerard’ın tahta yükselişi ve goblin saldırısını bastırmasının ötesinde çok fazla hikaye içermiyordu, bu yüzden oyunun yeniden yapımında olayların nasıl ilerleyeceğini değerlendirmek zor. Ancak hikaye nasıl şekillenecek olursa olsun, tatmin edici savaş sistemi ve özgürlük sunan seçim mekanikleri beni şimdiden etkiledi. Bakalım Revenge of the Seven, nesiller boyunca ilgi çekici kalabilecek mi? Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, 24 Ekim 2024 tarihinde PC, PlayStation 5 ve Nintendo Switch için piyasaya çıkıyor.


Yayımlandı

kategorisi